De eerste werkweek! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu De eerste werkweek! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek!

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal!

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties, het is zo leuk om die reacties hier te ontvangen! Doet heel goed :)

Inmiddels alweer een week geleden dat ik Nederland heb verlaten. De tijd is voorbij gevlogen en ik heb veel nieuwe dingen meegemaakt. Afgelopen zondag had ik eerst lekker uitgeslapen, tot jawel half 3! Ik had nog behoorlijk last van het nieuwe ritme. Jannie en ik lagen op onze hotelkamer om 2 uur ’s nachts nog klaar wakker in ons bed. Uiteindelijk zijn we aan het eind van de middag toch even de stad in gegaan op zoek naar appartementen. Dat was ook weer een heel avontuur, met de plattegrond gingen we op bad maar tja zonder thai kom je hier niet heel ver haha! We konden geen een straatnaam bord lezen en als we vroegen naar de namen van onze appartementen dan keken de mensen ons maar vreemd aan. Velen hier spreken hier niet of nauwelijks engels dus de communicatie is vaak lastig. Maar daar zal vast verandering in komen ;). Erna hebben we gegeten in een geweldig restaurant. Verse mango juice, pad thai! De dag kon niet beter eindigen. Het is nu al onze favoriet haha!
Toen maar weer een poging om op tijd naar bed te gaan om ons voor te bereiden op onze eerste dag. Maar helaas, mission failed again! De jetlag was nog aardig aanwezig en we vielen om half 5 pas in slaap. En om half 8 ging de wekker af! Onze eerste werkdag ging dan echt beginnen. We moesten ons eerst persoonlijk voorstellen aan het gehele managementteam. Erna werden we beiden naar onze eigen afdeling gebracht. Daar ontmoette ik mijn nieuwe restaurantmanager en mijn nieuwe collega’s. Ze hebben me vanalles uitgelegd en ze waren ontzettend nieuwsgierig naar me. Ze maakten allemaal grapjes en willen allemaal engels van me leren. Daarna even een gesprek met mijn F&B manager. Hij heet Michael en zal mijn begeleider zijn gedurende de zes maanden. Hij heeft ook de hotelschool gedaan in Lausanne. Hij is ontzettend aardig en ik kan veel van hem leren! Aan het eind van de middag ben ik door het hele hotel geleid en heb ik allemaal nieuwe dingen gezien. Wat is het hier groot, en ontzettend mooi! Samen met Michael heb ik ook een plan opgesteld voor de komende zes maanden. Eerst zal ik twee maanden in Latest Recipe (ontbijt,lunch,diner) en L’atitude (bar) meedraaien. Dan zal ik een maand naar het exclusieve restaurant Favola gaan in combinatie met de poolbar! Lucky me, kan ik ondertussen nog lekker genieten van de zon!  En dan een maand mini-bar en in-room dining. Uiteindelijk zal ik mijn stage afronden in de Banqueting (events) voor 2 maanden. Ik zal dus alles op F&B gebied gaan ervaren, een leuke uitdaging en voor al fijn dat er wat afwisseling in zit.

De hele week heb ik hier ontbijt gestaan. Elke dag om 6 uur de wekker, dat was wel even wennen. Mijn werkdag is 10,5 uur per dag, en ik heb een uur pauze. Dan gaan we met z’n allen naar de kantine en staat er altijd lekker Thais eten voor ons klaar. M’n collega’s smeren me van alles aan haha, maar tot nu toe geniet ik er nog ontzettend van! De handelingen tijdens het ontbijt zijn niet heel boeiend. Toch zit er interessante kant aan, want ik heb de opdracht gekregen om te observeren waar Le Meridien zich in kan onderscheiden en hoe we de gastservice kunnen verbeteren en het personeel bij kunnen scholen. Ook zal ik binnenkort naar een supervisorsrol geplaatst worden, waardoor ik meer kan leren op managementgebied. Daar kijk ik wel echt naar uit!

M’n collega’s zijn echt heel erg aardig! Ze bekommeren zich ontzettend om me, en willen me veel laten zien hier in Chiang Mai. Ze zijn nieuwsgierig naar mijn studie, mijn familie, m’n boyfriend en naar alle gewoontes in Nederland dus dat is wel leuk. Ze zijn allemaal actief op LINE, een soort van Whatsapp. Dat heb ik nu ook aangemaakt zodat ik ook makkelijk met ze kan afspreken en wat kan socializen. De collega’s hier zijn allemaal al rond de 25-30 jaar oud, maar zijn vaak nog behoorlijk kinderachtig haha. Als ze zouden zeggen dat ze 16 waren dan zou je het ook geloven. Ze hebben hele andere leefgewoonten en het is interessant om mee te maken. Omdat ze m’n naam niet uit kunnen spreken hebben, noemen ze me voortaan altijd Ing en Inky haha!

Dinsdag zijn Jannie en ik weer op zoek gegaan naar een appartement. We hadden een heel mooi appartement gevonden maar het was te ver weg. De rit er naar toe was ook weer een hele ervaring. We dachten dat we het wel konden lopen maar daar hadden we ons toch mooi in vergist. Dan maar met een Tuk-tuk. We vroegen naar het appartement en ja dat wist de chauffeur wel. Mooi niet, we kwamen naar 10 minuten weer precies op dezelfde plek aan als waar we instapten haha. Uiteindelijk naar wat communiceren met handen en voeten wist hij ons toch naar de bestemming te brengen.

Woensdag waren Jannie en ik na een hele dag staan behoorlijk vermoeid dus we hadden wel zin in een Thai massage! We zijn naar de overkant van de straat gelopen, want hier is werkelijk overal een massage te vinden. Het was een hilarische ervaring!

Gisteravond was mijn weekend begonnen! Heerlijk, ik was er echt even aan toe. Er zijn zoveel nieuwe indrukken en je moet aan zoveel dingen wennend dat het fijn is dat je even de tijd hebt om uit te rusten. Gister ben ik met Jannie cocktails gaan drinken, voor maar 2,50 euro per drankje! Het is hier ontzettend goedkoop allemaal. Toen hebben we ook meteen de eerste ladyboys gespot. We hebben echt met grote verbazing gekeken hoe sommigen van hen er hier in de avonduren bijlopen. Toen we gister terug kwamen in de lobby, zagen we de rode loper al liggen. De prinses van Thailand zou in ons hotel verblijven en ze kon ieder moment arriveren. Heel veel politiemannen en beveiliging waren aanwezig dus Jannie en ik hadden even een plekje in de lobby bemachtigd om haar komst mee te maken. Toen ze binnenkwam deed iedereen de wai ( een thaise groet ), en werd haar een cadeau gegeven.

Vandaag moest Jannie werken, en heb ik lekker uitgeslapen. Ik had met een paar collega’s afgesproken om voor appartementen te kijken, dus om 4 uur zijn we samen appartementen gaan bezoeken. Erna hebben we ergens lekker wat gedronken en gingen we uiteten. Iedereen heeft hier een soort van scooter om van de ene naar de andere plek te gaan in de stad. Dus hup achterop en touren door de stad. Het verkeer is echt een grote chaos, ze rijden hier aan de andere kant van de weg en volgens mij zijn er niet echte regels hier. M’n collega’s namen me mee naar een van hun favoriete restaurants, met typisch thais eten. Lekkere vis, groenten en kokossapjes. Echt genieten! Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de tempel. Het is vandaag een belangrijke dag voor de boeddhisten dus veel mensen brengen vandaag een bezoek aan de tempel en brengen offers aan buddha. Er waren veel bloemen met wierrook en kaarsen. Voordat je de wierrook aan ging steken moest je 1 minuut bidden en een wens uitbrengen, erna hebben we volgens het ritueel 3 rondjes rond de tempel gelopen. Een indrukwekkende gebeurtenis!

Nu zit ik samen met Jannie weer even op onze hotelkamer, even lekker relaxtime en we gaan straks even de stad in! Morgen gaan we rond 6 uur ons andere studiegenootje, Karlijn, ophalen van het vliegveld! Dan zijn we compleet en kunnen we er met z’n drieën een mooie tijd van maken hier in Chiang Mai.

Ik zal nu ook wat foto’s erbij voegen zodat jullie een beter beeld hebben van mijn nieuwe plek!

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, tot heel snel!!

Veel, veel liefs vanuit Chiang Mai! xxxxx

  • 14 Februari 2014 - 18:25

    Jos:

    Hoi Inge,

    Wederom een heel mooi verhaal waar ik erg van geniet. Heerlijk om te merken dat je geniet van de nieuwe omgeving, al het lekkere eten and so on.....
    Het is hier nu 18.00 uur, tijd om weer wat eten te maken. Ik heb Thaise wokgroenten maar het zal wel niet zo lekker worden als dat wat ze jou telkens voorschotelen.
    Ik zal wel mijn best doen.

    Lieve groetjes van Janique en mij. Tot gauw op Skype
    xxx

  • 14 Februari 2014 - 18:26

    Jos:

    Oh trouwens...... Mooie foto's!!! Ik zie er geen een.

    xx

  • 14 Februari 2014 - 20:02

    Ruud En Lian:

    Hoi Inge,

    Wat een leuk verhaal weer. Het doet ons goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ook de foto's spreken voor zich. We verheugen ons nu al op een bezoek aan je favoriete Thai-restaurant. Maar ook een lekkere Thaise massage lijkt ons een niet verkeerd. We kijken uit naar je volgende verhaal.

    Liefs,

    Mama, Roel & papa

  • 14 Februari 2014 - 22:56

    Anne (T):

    Hee lieve Ing,
    Wat fijn om te horen dat je zo enthousiast bent!
    En leuk om je verslagen te lezen, je schrijft leuk!
    Ing, geniet en veel succes de komende tijd.
    Dikke knufkus Anne xxxxxx

  • 15 Februari 2014 - 12:48

    Janique:

    Hallo Inge,

    Wat een geweldige ervaringen weer allemaal. Een week vliegt zo inderdaad snel voorbij. Jos vertelde dat hij geen foto gezien heeft. Ik zal het hem wel uitleggen hoor, ze zijn super. Wat een heerlijke taferelen en mooie mensen. Dat is toch wel anders dan in China! Het straatleven is wel herkenbaar.
    Je hebt je plekjes al snel gevonden bij de massage.... Ha,ha.
    Blijf genieten en laat je maar meenemen met de plaatselijke mensen, dan krijg je het meeste te zien. Hoe mensen echt leven. wonen en werken. Mooi man!!
    Succes met het vinden van je appartement en zondag veel plezier met z'n drieën. Leuk om zo te lezen wat je allemaal meegemaakt hebt. Een mooi variërend leerprogramma ook. Volgens mij zit alles tot op heden lekker mee. Ik kijk al uit naar het volgend verslag.... Liefs en knuffels van ons in Deurne.

  • 16 Februari 2014 - 08:47

    Berry Thea:

    Geweldig Inge wat in zo,n week allemaal al hebt meegemaakt.Zo te lezen gaat het jou gemakkelijk af om je aan te passen.iIk stuur de verhaaltjes ook door aan Femke want die is erg geïnteresseerd over hoe je het maakt.Nu nog woonruimte,maar ook dat zal wel lukken,we horen.


    Groetjes,Berry Thea

  • 17 Februari 2014 - 16:36

    Marcel:

    Hoi Inge,
    Net weer even je verhaaltjes gelezen. Volgens mij ga een hele leuke tijd tegemoet daar in Chiang Mai.
    Heel veel plezier.

    Groetjes van ons allemaal
    Marcel, Mieke en kids

  • 22 Februari 2014 - 21:02

    Richard:

    He Inge,

    Wat een leuk verhaal weer. Geweldig om dit allemaal mee te maken. Ruud was straks bij ons en liet de foto's van je appartement zien. Geweldig hoor, daar kom jij die maanden wel door! Wat moet jij trouwens met een tweepersoonsbed.....haha...Ook als ik het weer daar zie ben ik toch wel gezond jaloers op je. Wij halen de zon hier maar een beetje uit de vele medailles die Nederland op de olympische spelen haalt. Geniet ervan en heel veel groeten.

    Richard ( ook namens Patricia en de mannen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai

Stage Hotelschool Maastricht

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Bijna bijna naar huis..

15 Juli 2014

Nog even goed genieten!!

12 Juni 2014

Nieuwe avonturen!

09 Mei 2014

Time flies..

23 Maart 2014

Good life!
Inge

Actief sinds 15 Maart 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 11229

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Chiang Mai

18 Maart 2012 - 16 Juni 2012

Taalcursus in Bristol!

Landen bezocht: