Weer heel wat ervaringen rijker! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu Weer heel wat ervaringen rijker! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu

Weer heel wat ervaringen rijker!

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal!

Inmiddels al bijna een maand van huis. Afgelopen 2,5 week is er veel gebeurd! Karlijn is inmiddels ook hier en we wonen nu in een appartement. Met zwembad, en een groot dakterras en een lekkere ruime kamer! Een goede plek, dichtbij het hotel. In de week dat Karlijn aan was gekomen moesten we voor een medische check naar het ziekenhuis. Dat was een hele ervaring! Ik ben best wel geschrokken van de omstandigheden hier en besef maar al te goed hoe blij we mogen zijn met alle moderne apparatuur en nieuwe ontwikkelingen in Nederland. We moesten erna wel even bijkomen van alle indrukken.

De 2 dagen erna had ik lekker vrij. Ik was op vrijdag lekker naar het zwembad gegaan en kon even goed genieten van de zon. De temperaturen lopen inmiddels op tot 38 graden! En dit blijkt nog niet het warmste te zijn dus ik ben benieuwd! ’S Avonds gingen Jannie en ik uit. We belandden in een Thaise club en waren de enige Westerse. Hilarisch! De dag erna hadden Jannie en ik een motorbike gehuurd ( voor jawel maar 3 euro inclusief volle tank!!!). We zijn richting de bekende berg Doi Suh Tep gereden, hier hebben we eerst de watervallen bezocht midden in de bush bush en zijn erna door gereden naar de Tempel. Wat een mooi uitzicht over de stad en wat een indrukwekkende tempel! Dat was echt een top dag, we hebben enorm genoten!!
Helaas was vorige week minder. Jannie had zich woensdag verstapt en we moesten in de avond naar het ziekenhuis om naar haar knie te laten kijken. Omdat het op dat moment te dik was, moesten we afgelopen zaterdag terug. In de tussentijd heeft ze alleen maar op bed gelegen omdat ze haar been niet meer kon bewegen en ze ontzettend veel pijn had aan haar knie. Afgelopen zaterdag moesten we terug en na heeeel lang wachten kregen we te horen dat we in de avond naar een MRI centrum zouden moeten voor een scan. De pijn werd met de dag erger en zondag kreeg Jannie de uitslag. Dit zag er helemaal niet goed uit waardoor ze nu haar stage heeft moeten beëindigen en op haar terugweg is naar Nederland. Ik vind het echt heel jammer, en vooral erg voor Jannie dat ze haar stage heeft moeten afbreken. Ik had het er gister ook behoorlijk moeilijk mee, de afgelopen weken deelden we dezelfde kamer en hebben we elkaar in een korte tijd heel goed leren kennen! Ik ga je missen Jann en ik hoop dat je vooral snel herstelt!

Op het werk sta ik nog in de ontbijtdienst. Ik kan elke keer nog niet helemaal wennen aan de wekker van 6 uur haha! Maar goed nog een half weekje en dan ga ik naar de avondshift. Vandaag heb ik een gesprek gehad met Karlijn en Michael (de F&B manager) over het werk. We zijn op zoek naar meer uitdaging en we hebben een goed gesprek erover gehad dus ik heb er volle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!! Ook begint het besef van de culture shock te komen. Het is fijn dat er dan iemand is die weet waar je tegenaan loopt en hetzelfde heeft meegemaakt. Michael doet er alles aan om ons te helpen, daar zijn we heel blij mee.

Aankomend weekend zullen Mireille en Jonne (2 goede vriendinnen van me, die de stage in Bangkok hebben) naar Chiang Mai komen! Zie er naar uit om ze hier te zien en leuke dingen te gaan doen dit weekend!

Ook zullen m’n ouders over ongeveer 3,5 week arriveren en komt Stein ook al over 45 dagen! De tijd vliegt voorbij en ik zie enorm uit naar hun komst!!

We gaan weer volop genieten hier!

Veel liefs en tot snel! xxxxxxxxx

  • 03 Maart 2014 - 18:28

    Leoniek:

    Hoi inge,
    Hartstikke leuk om weer wat van je te lezen!
    Fijn dat t goed gaat!
    Heel veel plezier de komende tijd!
    Liefs Leoniek xxx

  • 04 Maart 2014 - 09:42

    Jannie :

    Lieve Inge,

    We hebben elkaar in een korte tijd goed leren kennen. We hebben heel veel leuke momenten mee gemaakt en vorige week kwam hier helaas heel snel een einde aan. Ik vind het ontzettend jammer dat we dit halfjaar niet samen kunnen afmaken. We hadden nog heel veel leuke dingen kunnen doen.
    In ieder geval bedankt voor deze mooie maand in het geweldige Thailand! Maak er nog een hele mooie tijd van en ga genieten. Ik ga je ontzettend missen!

    Dikke kus, Jannie

  • 05 Maart 2014 - 11:00

    Oma Renie:

    Lieve Inge,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Een hele ervaring. Ik laat me op de hoogte houden door je vader en moeder. Geniet er verder van en pas goed op jezelf. Groetjes oma Renie en opa Jan.

  • 05 Maart 2014 - 12:31

    Janique Bouwmans:

    Hoi Inge,
    Weer een heleboel ervaringen!! Vervelend dat Jannie inmiddels weer naar huis moest. Zowel voor Jannie als voor jou!! Ik heb ook je foto's op facebook gezien. Prachtig....
    Blijf lekker genieten en doe veel werkervaring op. Elek dag is een geschenk!!
    Nog even.... en dan kun je weer samen genieten van jouw omgeving met je ouders en daarna nog eens met je vriendje Stein!! De tijd vliegt.
    Hier is de carnaval weer achter de rug. En wij zijn nog even aan het genieten van het mooie weer, de honden en de vakantie voordat we er weer tegenaan zullen gaan. Veel plezier...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai

Stage Hotelschool Maastricht

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Bijna bijna naar huis..

15 Juli 2014

Nog even goed genieten!!

12 Juni 2014

Nieuwe avonturen!

09 Mei 2014

Time flies..

23 Maart 2014

Good life!
Inge

Actief sinds 15 Maart 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11224

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Chiang Mai

18 Maart 2012 - 16 Juni 2012

Taalcursus in Bristol!

Landen bezocht: