Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen!

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties en jullie belevenissen. Hier gaat het allemaal nog goed! Inmiddels alweer een maand verder en er is weer genoeg gebeurd.

Nadat ik een lange vakantie achter de rug had, kon het werken weer beginnen! Op naar een nieuwe afdeling, de minibar en In-room dining. In deze afdelingen werken normaal gesproken alleen jongens vanwege strikte regels maar er was een uitzondering gemaakt door Michael. Hier hadden sommige medewerkers nog wel eens moeite mee, hoe kan een meisje nou in deze afdeling?

Thai kunnen niet zo goed tegen veranderingen. Dus wanneer iets altijd volgens die wijze is gedaan, en er gaat iets veranderen dan kunnen ze nog wel eens van hun apprepo zijn. Het blijft heel typisch, soms kan het vervelend zijn want het maakt de handelingen een stuk minder flexibel en ze kijken meer binnen de hokjes dan dat ze out of the box kijken. Maar goed, samen met de Westersen kun je er ook nog wel eens om lachen ;)
In-Room dining en minibar zijn afdelingen waar ik vooraf niet veel over wist, maar door de 3 weken op deze plek heb ik veel nieuws kunnen zien en leren. In-room dining, is opzich geen drukke operation maar het komt allemaal heel precies. Maaltijden moeten binnen een aantal minuten naar de kamer zijn gebracht volgens de standard, en mocht het dan druk zijn en met maar 1 persoon per shift dan kun je wel voorstellen hoe dat soms loopt… ;) Ook bij de minibar maak je bizarre dingen mee, zoals mensen die flesjes vodka opdrinken en erna het flesje vullen met water en de dop er weer terug op doen. En ook hier is het soms echt rennen geblazen, want als de gast uitcheckt moet binnen 5 minuten na het ontvangen van een check-out message de kamer opnieuw gecontroleerd worden.

Tijdens deze 3 weken begon ook de curfew. Dat was wel even vreemd en het leek op het begin erger dan dat ik het eigenlijk tot zover heb ervaren. Ook is het wel gunstig dat het nu ipv 10 uur, uitgesteld is naar 12 uur ’s nachts. De collega’s waren er allemaal erg blij om, en zeiden dat we ons vooral geen zorgen moesten maken. Ze zijn blij dat er een einde komt aan de Rode en Gele demonstraties en het geeft ze rust. De militairen staan hier nog wel door de stad op verschillende plekken opgesteld. Het hotel heeft op dit moment ook een behoorlijk lage bezetting, hoewel het nu ook laagseizoen is maakt de situatie het er niet beter op. Dus het zou goed zijn als het snel beter gaat en drukker wordt.

Verder heb ik die weken natuurlijk ook tijdens mijn vrije dagen genoten van de vrije tijd en Thailand. Zo ben ik met Karlijn een weekendje naar Pai geweest, dat is een dorpje midden in de bergen. Het is ongeveer 4 uur met een busje, en we hebben daar geslapen in onze eigen bungalow. En jawel de reis en het verblijf was ongeveer 10 euro bij elkaar. Daar zal ik in Nederland wel weer even aan moeten wennen haha ;). Pai is echt een backpackers oord, het merendeel is Westers en het is zo klein dat je steeds dezelfde mensen komt. Het lijkt op een grote camping maar dan anders. Er zijn ontzettend veel leuke barretjes, restaurantjes, plekken om lekker te zitten en te genieten! We hebben een dag een scooter gehuurd en zijn naar watervallen geweest, lekker rond gereden door de natuur in de zon.

Die week erna begonnen mijn 5 weken banqueting. Gelukkig zijn er sinds het begin van juni eigenlijk wel elke dag meetings/evenementen dus ik kan hier wel dingen doen en nieuwe dingen leren. Ook ben ik druk met mijn project over Tripadvisor. Ze willen weer terug in de Top 10 Restaurants van Chiang Mai en hebben mij de opdracht gegeven om dit uit te zoeken en te analyseren.

Vorige week kwam een vriendin van mijn oude hockeyteam langs in Chiang Mai. Dat was echt super leuk. Het was een hele tijd geleden dat we elkaar gezien hadden maar het klikte weer goed en we hebben leuke dingen gedaan hier in Chiang Mai. Nu toch echt voor de laatste keer Doi Suh Tep gezien, na 5 keer ;) Verder lekker buiten drankjes gedaan, lekker gegeten en marktjes bezocht.

Afgelopen weekend ben ik met Karlijn, een collega en haar vrienden naar een meer geweest. Dat was echt geweldig! Zo’n mooie plek, midden op het water een huisje gebouwd op vlotten. Daar hebben we een nacht overnacht. Lekker in het meer zwemmen en gegeten en gedronken.
Aankomend weekend ga ik mijn vriendinnen opzoeken in Bangkok. Daar heb ik echt mega veel zin in! Het is alweer een tijdje geleden dat ik ze gezien heb en ik ben heel benieuwd naar Bangkok. Ik blijf 4 dagen dus ik heb genoeg tijd om van alles te zien.

Verder ben ik nog wat dingen aan het plannen die ik graag wil doen en ga ik nog even goed genieten! Raar om te beseffen dat de tijd zo snel kan gaan, want ik kan me de eerste dag nog heel goed herinneren. Ook zie ik er zeker weer naar uit om iedereen in Nederland te zien. Maar goed, dan kijk ik ook maar weer snel om me heen en realiseer me dan wat een ervaring dit is en voor altijd zal blijven en wat een mooie dingen ik mee mag maken!

Tot snel allemaal,

Veel veel liefs! X

  • 19 Juni 2014 - 09:27

    Jos:

    Tja Inge.......

    Dan zit ik hier nog even je verhaal te lezen, met de wetenschap over wat er allemaal gebeurd is in deze paar dagen. En dan word ik daar toch aardig beroerd van.

    Ook via deze weg laten we je weten dat we van je houden. Blijf dicht bij je eigen kracht, probeer je sombere trieste gedachten weg te zetten en heb oog voor al het moois wat op je pad komt.

    Vele lieve groeten en een dikke knuffel

    Jos en Janique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai

Stage Hotelschool Maastricht

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Bijna bijna naar huis..

15 Juli 2014

Nog even goed genieten!!

12 Juni 2014

Nieuwe avonturen!

09 Mei 2014

Time flies..

23 Maart 2014

Good life!
Inge

Actief sinds 15 Maart 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 11223

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Chiang Mai

18 Maart 2012 - 16 Juni 2012

Taalcursus in Bristol!

Landen bezocht: