The first days in Bristol! - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu The first days in Bristol! - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu

The first days in Bristol!

Door: Inge Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Lieve allemaal,

Eindelijk was het dan zover, en zit je echt in de UK! Gister vertrokken met het vliegtuig, raar om alleen te gaan maar ook ontzettend leuk. Sta ik bij de gate te wachten om te vertrekken, valt m'n telefoon uit. Daar ging het contact, gelukkig kon ik nog even laten weten dat ik vertrok met het vliegtuig.

In het vliegtuig heb ik lekker muziek geluisterd en ik zat aan het raam, de zon scheen dus het was een heel mooi uitzicht boven de wolken. Eenmaal aangekomen, snel door de paspoort check en m'n koffer gepakt. Toen naar de taxi en uiteindelijk stond ik voor de deur, die ik op google al vaak gezien had. Meteen zag ik een hoofdje van een van de jongentjes achter de gordijnen vandaan komen en maakte de man van het gastgezin de deur open. Het voelde meteen goed, en we hebben gezellig gekletst en ik kreeg een rondleiding door het huis. Eenmaal op m'n kamer, kon ik even uitrusten en skypen met thuis! Op een gegeven moment kwam Frederik, de zweed, ook langs. Ik deel samen met hem de zolder, en we hebben een badkamer. Hij is hier al 3 weken dus heeft al wat mensen leren kennen en kon me ook van alles vertellen over de school. Daarna ben ik naar beneden gegaan, om even bij het gastgezin te zijn. Ze hebben me wat dingen uitgelegd en het eten werd voorbereid. Ik heb samen met Frederik gegeten en we hebben nog even in de keuken gezeten met de hele familie. Daarna heb ik nog even geskyped en m'n koffer uitgepakt.

Vanochtend alweer vroeg op, en naar school gegaan met Frederik. Hij wist precies waar we moesten zijn, dus we konden er makkelijk naar toe wandelen. Alles gaat hier lopend, omdat je ontzettend veel heuvels hebt (goed om in shape te blijven, haha..). Op school heb ik testen gemaakt om te kijken bij welk niveau je thuishoort en daarna hadden we een wandeling en kregen we info over alles hier. We gingen lunchen en hier heb ik al wat meisjes ontmoet uit verschillende landen. Daarna had ik afgesproken om met Frederik een nieuwe telefoon te kopen, omdat het bellen hier anders veel te duur is. Uiteindelijk belandt in de starbucks en weer nieuwe mensen leren kennen. Het is ontzettend leuk dat je al zo snel contact hebt met iedereen! Toen naar huis, en nu lekker uitrusten.. Je maakt ontzettend veel nieuwe dingen mee, en dat maakt ook dat je heel snel moe bent.

Ik hoop dat alles met jullie goed gaat en hoop snel iets van jullie te horen, ik heb gehoord dat het bij jullie ook heel mooi weer is. Hier scheen gister en vandaag alleen maar de zon met een strakblauwe lucht!

Met al het liefs en tot gauw vanuit.. een geweldig Bristol! X

  • 20 Maart 2012 - 13:20

    Evelien:

    fijn dat je het zo naar je zin hebt lief!
    En het wordt alleen nog maar leuker!!!!
    kus

  • 20 Maart 2012 - 15:52

    Elmy:

    Fijn dat je reis en je kennismaking met het gezin en huisgenoot zo goed is verlopen.
    Dan heb je al meteen al een goed begin.
    Succes op school en vooral genieten van dit avontuur.

    groetjes,
    John, Elmy en Laura

  • 20 Maart 2012 - 18:09

    Helmie:

    Leuk dat het allemaal goed verlopen is, de reis, de kennismaking en de contacten op school. Geniet van deze leuke en leerzame tijd!!

    Groetjes John, Helmie, Ellen en Luuk

  • 21 Maart 2012 - 19:42

    Marlot:

    Mooi dat je het zo leuk hebt inkie! Geniet er nog maar even van want voordat je het weet ben je al weer terug in het prachtige malden! Hoe is het weer daar trouwens? Groetjes van mijn ouders, en tot op skype!! Knuffelllll XXX

  • 22 Maart 2012 - 19:53

    Le Marron Team:

    Oh Ing! Dat klinkt heerlijk allemaal. Het klinkt heel ontspannen, fijn dat je al wat nieuwe mensen hebt leren kennen. Gek om in een zo heel andere wereld te zijn. Maar gelukkig ook in een gezin, hoef je nog niet gelijk alles helemaal zelf te regelen.
    Hier gaat alles goed, we hebben het terrasje al lekker uit staan, alles is weer schoon en buiten hebben we ook wat nieuw meubulair. Zo na de verlengde restaurantweek even een dip qua gasten, maar hopelijk komt dat in het weekend weer goed. Het weer is al heerlijk dus buiten koffiedrinkers en appeltaart-eters.
    Nou Ing, we blijven je volgens, zet je gauw wat foto's online?
    Dikke kus van ons allemaal

  • 25 Maart 2012 - 00:25

    Babette:

    Hee ing!
    Ik las dat je nu in Engelang bent! Wat leuk! Wat fijn dat je het gezellig hebt met je gastgezin, ik heb namelijk wel anders gehoord.... Haha! Ik wens je heel veel plezier en geniet van dit mooie en leerzame avontuur, voor je het weet is het weer voorbij! Xxxx

  • 06 April 2012 - 12:57

    Marga, Ex-profesora:

    Leuk te lezen wat je doet en mee gaat maken. We missen je natuurlijk wel in de les. Lekker genieten! Maar zo te lezen gaat dat goed lukken en anders nog maar 71 dagen :-)

  • 16 April 2012 - 16:12

    Marlot:

    Wanneer komt er weer een nieuw berichtjeeeee?? Haha ik weet wel al veel wat je gedaan hebt maar vind het toch leuk om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bristol

Taalcursus in Bristol!

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2012

The first days in Bristol!
Inge

Actief sinds 15 Maart 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 11243

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Chiang Mai

18 Maart 2012 - 16 Juni 2012

Taalcursus in Bristol!

Landen bezocht: