Goodbye Holland, Sawadee Thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu Goodbye Holland, Sawadee Thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu

Goodbye Holland, Sawadee Thailand!!

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gister was het dan echt zover.. Na een stressvolle tentamenperiode met een geweldig einde, een super laatste week thuis, twee geweldige afscheidsborrels en alle lieve gelukswensen van iedereen, was de dag van vertrek toch echt aangebroken. Moeilijk voor te stellen dat ik de komende 6 maanden toch echt in Thailand zal verblijven. Samen met papa, mama, Roel en m’n lieve vriend Stein vertrokken we gister rond de middag naar Schiphol. De bagage ingecheckt, en op naar de paspoortcontrole. Daar begonnen de tranen dan toch te komen. Afscheid nemen is altijd lastig, en vooral voor een lange periode.. Maar dat betekent dat ik extra uitkijk naar het bezoek van m’n ouders en Stein!

Voor mij was het de eerste keer dat ik zo’n grote afstand zo gaan vliegen dus het vliegtuig opzich was al een hele ervaring. Gelukkig was ik niet alleen, en vloog ik met mijn studiegenootje Jannie, die voor dezelfde periode in het zelfde hotel stage zal gaan lopen. Met een Boeing van KLM met wel 600 passagiers aan boord vlogen we gister om half 6 weg vanaf Amsterdam. We werden de hele reis goed verzorgd, wilt u nog iets te drinken? Of heeft u nog zin in een hapje eten? En ondertussen konden we onszelf vermaken met de nieuwste films! En toen om half 5 (NL-tijd) verscheen aan de horizon een oranje gloed! Ontzettend mooi en meteen een bevestiging van het goede weer ;). Want ja, het is hier nu 32 graden met volop zon!!

Toen we op Bangkok aankwamen, werden we begeleid naar onze binnenlandse vlucht. Tijdens het wachten konden we gebruik maken van de lounge waar de Thaise hapjes voor ons klaarstonden. Rond het middaguur (Thaise tijd) vertrok het vliegtuig naar Chiang Mai. Al is het maar een uurtje vliegen, ook hier werd goed voor ons gezorgd en kregen we een lunch. Op Chiang Mai Airport verliep alles heel soepel en vonden we de begeleiding van het hotel. Met 4 koffers een taxi in op weg naar onze stageplek. Het verkeer is behoorlijk chaotisch, overal zie je scooters en auto’s door elkaar heen rijden. Uiteindelijk zijn we veilig gearriveerd in Le Meridien, Chiang Mai. Het hotel is ontzettend mooi, heel chique en heeft 21 etages. Het ligt heel centraal, waardoor het erg aantrekkelijk is voor bezoekers aan de stad. Nadat we onze koffers hadden afgegeven en waren ingecheckt in het hotel, konden we gaan lunchen. Om me goed in te burgeren koos ik voor de Chiang Mai Special curry. De gastvrouw vroeg nog of ik van spicy hield, en dat heb ik geweten haha. M’n mond stond na de lekkere, zeer pittige noodles met zalm en krab wel echt in brand ;). Erna hebben we de bedrijfskleding gepast en konden we lekker naar onze hotelkamer om ons eindelijk lekker te douchen! En konden we lekker uitrusten op bed, want zo’n reis doet toch wel wat met je.
De mensen hier zijn ontzettend vriendelijk, het is soms wat lastig omdat het Engels niet heel goed gesproken wordt maar dat komt wel goed. Iedere Thai die je ziet lacht je toe, en buigt naar je. Heel anders van wat we in Nederland gewend zijn.

Op dit moment is het hier half 9 in de avond, we gaan zo even naar de Night Bazaar. Om even lekker rond te kijken en een lekker hapje te eten! Morgen gaan we op zoek naar een appartement hier in de buurt voor de rest van onze stageperiode.

Nogmaals heel erg bedankt voor de lieve berichten, kaarten en cadeautjes afgelopen week!! Ik heb ze allemaal meegenomen, en zal ze hier een mooi plekje geven. :)

Keep in touch!!

Veel liefs uit Chiang Mai xxxxx

• 08 Februari 2014 - 16:23

Mama, Papa & Oma Vanuit Het Azm In Maastricht:

Hoi Inge,

Wat een leuk eerste verslag. Er is een schrijver aan jou verloren gegaan. Dat beloofd wat voor de komende zes maanden. Ik heb het net voorgelezen aan oma Mien. Klinkt goed en ga lekker genieten. Misschien dit weekend een keer Skypen om te testen!

Mama, oma Mien & papa

• 08 Februari 2014 - 20:36

Marlot:

Ingie!!! Wat leuk om te lezen dat alles goed is gegaan! Snel ook wat foto's sturen! Ben echt benieuwd! Dikke kus X

• 09 Februari 2014 - 08:41

Patricia Renkens:

Lieve Inge, wat leuk zeg een bericht vanuit Thailand. Het schrijverstalent heb je vast van je vader! Het gaat daar vast.goed komen met jou. Ga ervan genieten en houd ons tussendoor op de hoogte. Lieve groet, patricia en mannen

• 09 Februari 2014 - 14:54

Gabke:

Hoi Inge,
    fijn dat de lange vliegreis zo goed verlopen is, een hele ervaring! Ben benieuwd naar je volgende ervaringen, leuk om je vanaf hier te kunnen volgen. Geniet ervan!!
    Gabke

• 09 Februari 2014 - 18:00

Leoniek:

Leuk om je te volgen Inge!!
    Roy vond Chiang Mai een hele mooie stad!
    Heel veel succes en geniet van je stage periode.
    Liefs Leoniek en de rest van de familie xxx

• 10 Februari 2014 - 10:03

Jos En Janique:

Kijk Inge...... Dat vinden we leuk!! Hier genieten we van.

Een heerlijk verhaal wat ons een mooi beeld geeft van wat je allemaal ervaart en hoe je het beleeft. Je hebt ook een fijne stijl van schrijven wat ook prettig leest.
    We kijken uit naar alle volgende verhalen en je staat in onze skypelijst, zodat we je ook af en toe kunnen zien en horen. Zondag de 23e februari gaan we met zijn allen de verjaardag van Sahar vieren. Ze wordt 20 op woensdag de 26e.

Neem even de tijd om de Thaise sfeer te proeven en geniet van alle mooie en luxe ervaringen. We horen of zien gauw weer iets van je verschijnen op onze monitor.

Veel liefs van ons allen met een paar dikke kussen.

Jos en Janique
    (en de rest van de family bunch incl Dino en Luna)

xxxx

• 10 Februari 2014 - 19:17

Jenny Boonzaayer:

Lieve Inge,
    Wat leuk ... jouw reisverslag, alsof we erbij zijn! Fijn dat de reis goed verlopen is. En wat ben ik jaloers! Zon en meer dan 30 graden, heerlijk lijkt me dat. Geniet ervan en we hopen snel weer wat van je te horen.
    Groetjes van Jenny

• 11 Februari 2014 - 21:01

Stein:

Hee Ing,

Dat is een goed begin! Ik mis je wel hier hoor. Maar het is zo april en dan kom ik ook naar dat paradijsje van je! Succes deze week en ik hoop dat je jetlag snel verdwijnt! Tot snel op skype.

xxxxxxxxxxx

• 12 Februari 2014 - 16:15

Marij:

Lieve Inge,

Leuk hoor dat je zo snel een reisverslag op de site hebt gezet.
    De foto's op facebook hebben we natuurlijk ook al gespot.

Afgelopen zondag zijn Geert en ik Thais gaan eten bij Tasty Thai in Maastricht. We wilden even kijken of je de komende maanden wel lekker eten voorgeschoteld krijgt.
    Nou Geert en ik vonden het heerlijk Inge, dus dat zit wel snor.

Geniet van alles en we zien uit naar je belevenissen.

Marij

• 13 Februari 2014 - 13:26

Laura:

Ingel!

Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier en succes daar in Thailand de aankomende zes maanden!

Trouwens, nu ik op Curaçao zit, zit er denk ik wel 12 uur tijdsverschil tussen ons, of niet? Gelukkig kunnen we elkaar op zo'n manier op de hoogte houden van alles! Ik kijk uit naar je volgende verslag.

dikke kus, Laura