Time flies.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu Time flies.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu

Time flies..

Blijf op de hoogte en volg Inge

09 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve lieve allemaal!

Inmiddels is het alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik een verslag heb geschreven, maar dat betekent ook dat ik weer een boel te vertellen heb. Vrijdag 28 maart zijn mijn ouders aangekomen op het vliegveld in Chiang Mai en heb ik ze hier opgehaald om erna lekker te lunchen aan de rivier. Lekker bijgekletst! In de avond moest ik werken maar gelukkig had ik zaterdag en zondag vrij om leuke dingen te doen en Chiang Mai te laten zien aan papa en mama. Op zaterdag zijn we naar Doi Suh Tep geweest, de tempel boven op de bekende berg. Ik was er inmiddels al vaker geweest maar het is zeker een must als je hier bent! De volgende dag gingen we met z'n vieren naar de hoogste berg van Thailand. Deze berg ligt in een national park. We hadden een private guide die ons van alles liet zien in het park. We hebben een waterval bezocht, pagoda's gezien en uiteindelijk de top bereikt! Op woensdag ben ik met papa en mama een route gaan wandelen door de stad. Ook voor mij waren er nog veel nieuwe dingen te zien en we hebben hele mooie tempels gezien! In de avond hebben we gegeten bij een cultureel centrum. Dat was heel gezellig, zoals de echte Thaise echt op de grond zitten en verschillende gerechtjes proeven. Erna was er een voorstelling met de volksdansen van de verschillende stammen. De dag erna zijn we op tour geweest om de olifanten te bezoeken en te bambooraften. Veel mooie natuur gezien en genoten van de zon! Vrijdag was de laatste dag voor papa en mama in Chiang Mai. We hebben toen door de stad gelopen om het lokale Thaise leven mee te maken! De dag erna zijn papa en mama naar het zuiden vertrokken om daar nog een week te genieten van het strand en de zee.

Diezelfde week moest ik weer werken en konden we ons klaar gaan maken voor het Song Kran Festival. Dit is het thaise nieuwjaar! Chiang Mai is een van de populairste steden waar dit gevierd wordt en het duurt in totaal 5 dagen!! Tijdens deze dagen is het een groot waterfestijn en wordt je van alle kanten bespoten en ondergegooid met emmers water. Het was een hele bizarre ervaring, soms wel erg ijskoud water maar het was wel bijzonder dat we dit mee mochten maken ;)

Die week had ik nog gewerkt voordat mijn eigen vakantie begon en Stein langskwam!! Toen ik Stein vroeg wat hij graag wilde doen in Chiang Mai, zei hij dat ik er maar een verassing van moest maken. Een hele tijd ben ik met de planning bezig geweest en in de laatste weken werd het wel steeds lastiger om niks te zeggen. Maar het is me gelukt!! Op dinsdag 22 april, kwam Stein aan in Chiang Mai. Ik vond het allemaal maar spannend, en oh wat was ik blij toen hij eindelijk door de deuren kwam! Vanaf dat moment konden de 2 weken vakantie beginnen. We zijn lekker uit gaan eten en moesten vroeg slapen want de volgende dag vertrokken we al vroeg op Jungletrekking. Er is veel toerisme in Chiang Mai en dus zijn er bijna alleen maar hele toeristische tours waarbij je vaak niet meer het echte leven terug ziet maar gelukkig was er nog een plek waar je dit nog wel kunt meemaken! Dus de volgende dag gingen we samen met 3 Fransen een gids, met een rugzak op, een trekking maken door de echte Thaise jungle. Het begon al goed toen de gids een stokje in een soort van spinnenweb duwde, en er vervolgens een hele grote tarantula spin uit kwam!! Wat een spin.. Erna hebben we 4 uur verder getrokken door de meest bizarre plekken. Op hele smalle paden moesten we afdalen naar de rivier om erna weer helemaal de berg omhoog te gaan! Het was behoorlijk warm maar het was echt een avontuur! Rond 5 uur kwamen we aan bij ons gastgezin, een bergstam in de middle of nowhere, waar ze geen kraanwater en amper elektriciteit hebben. Er werd voor ons gekookt en we gingen al vroeg slapen. Onze slaapplek was de grond, we sliepen op bamboematjes en je hoorde snachts steeds geluiden van dieren. Dus het was moeilijk in slaap komen maar het was een hele belevenis! De dag erna waren we al rond 6 uur wakker en gingen we weer verder met onze trekking. Dit keer zouden we 5 uur gaan lopen! Deze dag hebben we veel door de echte dichtbegroeide jungle gelopen en moesten we vaak door de rivier. We konden ons lekker wassen in de waterval bij een hut en we hebben midden in de jungle geluncht. Op het einde hebben we nog een Batcave bezocht. Er was midden in de jungle een grot met snelstromend water die we moesten doorlopen. Dat was ook weer een heel avontuur, want het was super donker en we hadden alleen fakkels. Hier hebben we ook nog een groene slang gezien! Uiteindelijk moesten we dezelfde berg weer opklimmen en hadden we het eindelijk gehaald!

Diezelfde dag was Stein jarig dus had ik met Karlijn geregeld dat we samen met haar ouders en collega's van mijn stage de verjaardag zouden vieren. Lekker uiteten en erna hadden Stein en ik allebei nog een taart gekregen! In de avond op stap met de collega's en Karlijn, dat was echt top!! We hebben een leuke verjaardag gehad :)

Vrijdag hebben we rustig aan gedaan en de old city van Chiang Mai bezocht! 'S avonds lekker uitgegeten voor mijn verjaardag en erna nog een drankje gedaan met Jonne. Zij loopt in Bangkok stage en was toevallig in Chiang Mai.

De volgende dag hebben Stein en ik het Elephant Retirement Park bezocht. Hier zijn enkele olifanten die niet geschikt zijn om te werken voor de tours en ze worden er super goed verzorgd. We hebben ze eten gegeven, met ze in een modderbad gespeeld en met modder scrubben. Zo'n lieve beesten en zo bijzonder dat we ze van zo dichtbij konden meemaken!

En toen de dag erna zijn we met het vliegtuig naar Le Meridien Khao Lak gegaan. Dit is van dezelfde keten als waar ik stage bij loop en ligt in het zuiden van Thailand. Een super mooi resort, ontzettend luxe waar we 6 dagen van hebben genoten! Lekker uiteten langs het strand, wenslampionnen opgelaten en genoten van de zon! Ook zijn we die week naar de Surin Islands geweest. Super mooie eilanden waar je echt geweldig kon snorkelen en de zee was zo mooi! Nemovisjes gezien, een zeepaardje, zeesterren en andere mooie gekleurde vissen. Echt een paradijs op aarde! :)

In het weekend heb ik met Stein ook Doi Suh Tep bezocht en zijn we erna met Karlijn uitgaan eten en erna in een Thaise club beland! Hele leuke avond gehad. De dag erna lekker naar de Sunday Brunch in Le Meridien, super gegeten en genoten! In de avond naar de Sunday Market geweest, een hele grote en populaire markt in chiang mai! Ze hebben er zoveel verschillende dingen, dus we hebben alle souvenirs voor Stein daar binnengehaald ;)

Op maandag zijn we nog lekker gaan fietsen door Chiang Mai en hebben we nog wat rondgekeken en wat spulletjes gekocht voor Stein. Ook nog een Dr. Fish meegemaakt, wat een hilarische ervaring is dat.. Al die visjes die aan je tenen knabbelen! En toen rond 6 uur in de avond begon mijn kamer ineens te rammelen, bleek er een aardbeving te zijn! Dat was een hele aparte ervaring. Gelukkig niks ergs gebeurd!

We zijn die avond nog gaan uiteten en hebben nog even over de Night Bazaar gelopen, en toen was het voor Stein alweer bijna tijd om te vertrekken. Daar had ik het wel even moeilijk mee, maar goed ik zit inmiddels al op de helft van mijn stageperiode en we hebben echt een super tijd gehad samen dus de tijd vliegt nu wel steeds meer voorbij dus voor ik het weet zijn we weer samen! Ben heel blij dat papa en mama en Stein natuurlijk langs zijn geweest op mij op te zoeken.

Op dit moment ben ik in Ho Chi Minh, Vietnam. Dit is omdat ik elke 3 maanden het land uit moet om mijn visum te verlengen. Het is een hele hippe stad, ondanks alles wat er tijdens de Vietnam oorlog is gebeurd. Gister ben ik naar een museum hierover geweest en dat was best wel schocking.. Vreselijk wat hier heeft plaatsgevonden en dat veel mensen hier dit allemaal hebben meegemaakt. Maar verder is de stad echt leuk! Er is veel te doen en het heeft nog niet heel veel toerisme en het is super goedkoop!

Vanaf zondag zal ik weer aan het werk moeten! Dat wordt wel weer even wennen haha ;) Maar goed, ik heb de afgelopen weken ook veel mooie en nieuwe dingen kunnen zien dus ik kan er wel even tegen aan!

Inmiddels dus ook al op de helft, voor ik het weet zit het er alweer op.. Nog even goed genieten dus ;)

Ik ben benieuwd met jullie gaat en ik hoor graag van jullie!!

Veeeeel liefs, Inge


  • 09 Mei 2014 - 14:24

    Leoniek:

    Wat een leuk lang verhaal !!
    Fijn dat je zo geniet en super dat je ouders en Stein zijn geweest!
    Ik zal dit ook naar Roy mailen; enkele dingen die je schrijft komen me bekend voor uit zijn verhalen. (Hij is nu voor 4 weken op Malta met Studytravel en de eerste berichten zijn positief!)
    Succes met je stage en geniet nog volop, Inge!!
    Liefs xxx

  • 09 Mei 2014 - 18:47

    Jos:

    Hoi Inge,

    Weer heel leuk om je verhaal te lezen. Super mooie belevenissen van jou en Stein. Wat dat betreft zit je inderdaad op een prima plek. Stein zei al bij aankomst: "Wat had ik graag daar gebleven zeg!" Tja, dat begrijpen we natuurlijk wel.

    Ook Vietnam lijkt me heel interessant om mee te maken. Ik hoop er ook eens te komen.

    Verder gaat alles hier zijn gangetje. Janique en ik zijn een paar dagen met de honden gaan kamperen met de caravan en heerlijk langs de zee gewandeld. Nu zijn we beiden weer flink aan het werk. Zondag nemen we nog een borrel met zijn allen op Steins verjaardag en moederdag natuurlijk, maar dan toasten we ook op jou.

    Vele lieve knuffels van ons allemaal
    Jos

  • 10 Mei 2014 - 15:56

    Janique Bouwmans:

    Hallo Inge, wat een leuk verhaal om te lezen.. Laat staan dat je het ook nog allemaal hebt meegemaakt, dat moet wel héél geweldig zijn geweest allemaal.
    Succes met de tweede helft van de stage en zorg ook dat je op tijd je stageverslagen inlevert, anders moet je zo dadelijk je studie verlengen. Dus gaan met die banaan....
    Morgen is het Moederdag en komt Stein naar Deurne. We doen zijn verjaardag nog even in het klein hier thuis. We zullen aan je denken.
    Geniet nog van alle mooie dingen en maak er het beste van. Die ervaringen pakken ze je niet meer af en je zult je leven lang aan al deze momenten terug denken. Geweldig....
    Veel liefs Janique xxxxxxxx

  • 15 Mei 2014 - 20:27

    Elmy:

    Hoi Inge,

    Wat schrijf jij ontzettend leuke verhalen. Ik zie het zo voor me. Vooral de tocht door de jungle.
    Fijn dat het zo naar je zin is. Geniet van alle mooie ervaringen.

    liefs,
    Elmy,

    Je krijgt de groetjes van de rest van ons gezin

  • 11 Juni 2014 - 11:58

    Jenny Boonzaayer:

    Hoi Inge,
    Weer een heel leuk en lang reisverslag, heel leuk om te lezen. Ik heb ook al prachtige foto's van je vader en moeder gezien, wat een prachtig land. Nog ruim 2 maanden, dan zit je stage er al weer op en zul je weer moeten wennen aan het Hollandse klimaat en eten, maar je zult het ook wel weer fijn vinden om iedereen weer te zien. Geniet dus maar van je laatste maanden daar, voor je het weet, ben je weer in Holland.
    Hier gaat alles goed, Eef is verhuisd naar een andere veel grotere kamer in het centrum van Nijmegen, nog dichter bij de kroegen! Helaas ging onze vakantie naar Griekenland niet door omdat de moeder van Geert in het ziekenhuis was opgenomen, het gaat gelukkig weer beter met haar, ze gaat nu naar een verpleeghuis voor revalidatie.
    Liefs en groetjes van Jenny en Geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai

Stage Hotelschool Maastricht

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Bijna bijna naar huis..

15 Juli 2014

Nog even goed genieten!!

12 Juni 2014

Nieuwe avonturen!

09 Mei 2014

Time flies..

23 Maart 2014

Good life!
Inge

Actief sinds 15 Maart 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 11239

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Chiang Mai

18 Maart 2012 - 16 Juni 2012

Taalcursus in Bristol!

Landen bezocht: