Good life! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu Good life! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Jacobs - WaarBenJij.nu

Good life!

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal!

Hopelijk gaat alles goed in Nederland, en genieten jullie een beetje van de zon! Heb gehoord dat het heerlijk lente is.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geplaatst maar ik kan jullie zeggen dat het hier heerlijk is en ik m'n plek nu wel echt heb gevonden. In het vorige verslag schreef ik over Jannie die net was vertrokken. Die week was echt minder, maar de weken erna merkte ik dat het steeds beter met me ging en dat ik goed aan het genieten ben van alles!

Mijn vriendinnen Mireille en Jonne zijn die week erna langsgekomen. Dat was echt een top weekend! Ze kwamen laat in de avond aan en we zijn toen meteen uitgegaan, was heel gezellig! De dag erna hebben we lekker aan het zwembad gelegen en zijn we 's avonds uit gaan eten met Karlijn. Daarna de Night Bazaar bezocht, waar we nog wat leuke dingen hebben gekocht. Die avond ook weer uit natuurlijk en de dag erna vroeg op om naar Doi Suh Tep te gaan. Dit keer heb ik ook het paleis bezocht en kon ik de tempel van binnen bekijken. Ontzettend mooi! In de avond zijn ze weer vertrokken en kon voor mij de dag erna alweer een nieuwe werkweek beginnen. Die zondag hadden we een afscheidsetentje van collega's bij een echt local restaurantje. Ontzettend lekker en ik ben weer een hele evaring rijker. Ze hadden mini garnaaltjes besteld die nog levend waren. Ze werden geserveerd in een bakje, toen ze het bakje opende begonnen ze allemaal te springen. Haha, karlijn en ik schrokken ons dood. Je moest 2 minuten met het bakje schudden totdat ze niet meer leefden. Ze waren gemarineerd met verschillende kruiden. Best lekker ;)

Het werk wordt ook steeds leuker! Ik heb de afgelopen weken veel nieuwe gasten ontmoet en ik heb leuke reacties van ze mogen ontvangen. Het is fijn dat de service gewaardeerd wordt en het geeft motivatie! Ik moet elke dag denken aan wat Stein me ooit verteld heeft: positieve mense/houdingen trekken positieve dingen aan. Ik moest er eerst nog wel eens om lachen maar de afgelopen weken hebben zeker het tegendeel bewezen en wel laten zien dat het echt klopt.

Vorige week hadden Karlijn en ik samen vrij dus hebben we toen een scooter gehuurd en Chiang Mai een beetje verkend. Was heel gezellig! Bizarre dingen tegengekomen op de markt en nieuwe dingen gezien. De dag erna zijn we lekker naar het zwembad gegaan en hebben we een yoga les gevolgd. Nooit gedacht dat dat nog zo intensief kon zijn!

Afgelopen week heb ik 6 dagen gewerkt, een intensieve maar leuke week. Donderdag zijn Karlijn en ik met een paar collega's uit gaan eten en erna op stap geweest. Dat was heel gezellig! Zo kom je toch meer van ze te weten. Het geloof speelt hier in Thailand voor iedereen een belangrijke rol. Bijna iedereen draagt iets met zich mee waar ze in geloven. Bijzonder dat ze er met ons ook zou open over wilde spreken! Het is hier ook heel normaal om je eigen drank mee te nemen naar een restaurant of drank achter te laten in een restaurant en over 2 maanden terug te komen om de fles verder op te maken. Grappig dat dat hier gewoon allemaal mogelijk is.

Vandaag was mijn enige vrije dag, dus ik heb lekker uitgeslapen en aan het zwembad gelegen. Er was gelukkig geen smog, waardoor ik lekker van de zon heb kunnen genieten!

Morgen weer een 5 daagse werkweek en dan kan ik papa en mama van het vliegveld halen. De tijd vliegt echt voorbij. Ik heb 5 dagen vrij met ze dus daar gaan we goed van genieten!

Veel liefs en tot snel!! X




  • 23 Maart 2014 - 16:31

    Janique:

    Hoi Inge,

    Weer leuk te horen hoe je aan het genieten bent. Super dat het werk je ook voldoende uitdaging biedt.
    Even een update uit Deurne? ............
    Vandaag is het zondag 23-3-2014: Wij, mijn schoonzus Maria en zwager Gerard, Jos en ik, zijn gisteren terug gekomen van een weekje skiën in Seefeld, Oostenrijk. Heerlijk een weekje verwennerij in een luxe hotel. In de ochtend, tot 13.00 uur, ging ik skiën met mijn schoonzus. Jos ging dan aan het werk in het hotel, mijn schoonbroer vermaakte zich ook in het hotel door te sporten, zwemmen. Het is ook een prachtig wandelgebied.
    In de middag lekker lunchen en relaxen in de sauna en het zwembad. en dan mochten we weer aanschuiven aan een overheerlijk 5 gangen diner. Elke avond een genot. We keken onze ogen uit.
    Nu ben ik aan het voorbereiden voor het werk van komende week.
    Luna is goed gegroeid, ze staat eigenlijk een beetje op rantsoen, want ze werd wat zwaar. Met Dino en Pip gaat het ook goed.
    Veel liefs ook van Jos en Pim (die is hard aan het studeren thuis)

  • 24 Maart 2014 - 20:34

    Leoniek:

    Hoi Inge,
    Leuk weer je verslag te lezen!
    Veel plezier met je ouders!!!
    Liefs uit Blerick
    Leoniek en de rest van de familie

  • 28 Maart 2014 - 13:14

    Femke Rebergen:

    Hoi Inge,

    Vandaag even bij mijn ouders op bezoek die mij op jouw blog wezen. Erg leuk om te lezen en wat beleef je een bijzondere dingen. Foto's zien er ook super uit!

    Lekker genieten, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai

Stage Hotelschool Maastricht

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2014

Bijna bijna naar huis..

15 Juli 2014

Nog even goed genieten!!

12 Juni 2014

Nieuwe avonturen!

09 Mei 2014

Time flies..

23 Maart 2014

Good life!
Inge

Actief sinds 15 Maart 2012
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 11234

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Chiang Mai

18 Maart 2012 - 16 Juni 2012

Taalcursus in Bristol!

Landen bezocht: